Microsoft, jedna z największych firm technologicznych na świecie, ogłosiła niedawno znaczne zmniejszenie liczby pracowników w swoim dziale gier wideo. Według źródeł portalu IGN, redukcja personelu obejmuje około 1 900 osób. Decyzja ta następuje po przejęciu firmy Activision Blizzard, właściciela takich tytułów jak "
Call of Duty", "
Diablo IV" czy też "
World of Warcraft", za kwotę 69 miliardów dolarów. Microsoft, którego wartość przekracza obecnie 3 biliony dolarów, stanął przed wyzwaniem integracji nowo nabytego zespołu i optymalizacji kosztów.
Phil dziękuje pracownikom za ich pracę
Phil Spencer, szef dywizji Xbox, w wiadomości do pracowników podkreślił, że firma zapewni pełne wsparcie osobom dotkniętym redukcją, w tym świadczenia zgodne z lokalnym prawem pracy. Spencer zaznaczył również, że decyzja o redukcji personelu była trudna, ale jest częścią strategii mającej na celu ustalenie zrównoważonej struktury kosztów wspierającej rozwijający się biznes.
W swojej wiadomości Spencer podkreślił, że osoby bezpośrednio dotknięte zmniejszeniem zatrudnienia odegrały ważną rolę w sukcesie firm Activision Blizzard, ZeniMax oraz zespołów Xbox. Wyraził wdzięczność za ich kreatywność, pasję i poświęcenie.
Spencer wyraził również przekonanie o przyszłym sukcesie i inwestycji w obszary, które będą sprzyjać wzrostowi firmy oraz strategii dostarczania większej liczby gier większej liczbie graczy na całym świecie.
Mike Ybarra opuszcza Blizzard Entertainment
W kontekście tych zmian prezes Blizzard Entertainment, Mike Ybarra, ogłosił swoje odejście z firmy. W swoim oświadczeniu na Twitterze podziękował zespołowi i społeczności Blizzarda.
Wśród innych znaczących zmian Blizzard postanowił anulować długo rozwijaną grę survivalową, znaną jako Odyssey. Decyzja ta jest następstwem cięć budżetów marketingowych w zespołach gier Microsoftu.
Trend redukcji zatrudnienia w branży gier wideo
Redukcje zatrudnienia są częścią szerszego trendu w branży gier wideo, zapoczątkowanego jeszcze w zeszłym roku, gdzie wiele znanych studiów dokonuje cięć lub zamyka się. Pomimo roku pełnego hitów gier wideo, branża zmaga się z problemem masowych zwolnień.