Pierwotnie to John Carpenter miał wyreżyserować ten film.
Morgan Fairchild, Beverly D'Angelo, Bette Midler, Tracey Ullman, Olivia Newton-John, Julia Louis-Dreyfus, Alison Doody, Helen Slater, Demi Moore, Jennifer Grey, Jennifer Beals, Catherine O'Hara, Rosanna Arquette, Kate Capshaw, Cher, Ellen Barkin, Carrie Fisher, Linda Hamilton, Daryl Hannah, Barbara Hershey, Holly Hunter, Amy Irving, Jennifer Jason Leigh, Heather Locklear, Madonna, Lena Olin, Annette O'Toole, Michelle Pfeiffer, Miranda Richardson, Mary Steenburgen, Meryl Streep, Raquel Welch, Tuesday Weld, Debra Winger, Jane Seymour, Cybill Shepherd, Susan Sarandon, Kim Basinger, Kelly McGillis, Melanie Griffith, Kathleen Turner, Geena Davis, Christine Ebersole, Mary Gross, Kay Lenz, Jessica Lange, Diane Keaton, Sissy Spacek, Sigourney Weaver, Candice Bergen, Goldie Hawn, Farrah Fawcett, Christine Baranski, Jamie Lee Curtis, Jodie Foster, Ally Sheedy, Annie Potts, Stockard Channing, Joanna Pacuła i Isabella Rossellini były rozważane do roli Alex Forrest.
Christopher Reeve odrzucił propozycję zagrania Dana Gallaghera. Przy obsadzaniu tej roli byli rozważani także: Mark Harmon, Martin Sheen, John Heard, Steve Martin, John Travolta, Harrison Ford, Bruce Willis, Dan Aykroyd, Mel Gibson, Sylvester Stallone, Kevin Costner, Chevy Chase, Nicolas Cage, Robert De Niro, Kevin Kline, Tom Hanks, Al Pacino, Jack Nicholson, Dennis Quaid, Bill Murray, James Belushi, Rick Moranis, Jon Voight i Arnold Schwarzenegger.
Cynthia Rhodes odrzuciła rolę Beth Gallagher.
Sharon Stone, Emma Thompson i Gilda Radner ubiegały się o rolę Alex Forrest.
Pierwotnie to Elisabeth Shue była wybrana do roli Alex Forrest, jednak musiała z angażu zrezygnować na rzecz filmu "Zwariowana noc".
Rolę Alex Forrest oferowano Isabelle Adjani, jednak aktorka ją odrzuciła.
Faye Dunaway, Mia Farrow i Anjelica Huston pierwotnie jako pierwsze były rozważane do roli Alex Forrest, jednak nigdy nie zostały zaproszone na zdjęcia próbne.
Po wspólnie spędzonej nocy Dan ubiera się siedząc na łóżku, w którym leży Alex. Kiedy ujęcie pada na kobietę jej biust jest odsłonięty, jednak kiedy kamera pokazuje Dana z tyłu Alex ma kołdrę naciągniętą pod szyję.
Kiedy bibliotekarka odkłada kartę w oknie widać odbicie ekipy filmowej.
W finałowej scenie w łazience leżący na podłodze zakrwawiony nóż jest czysty w poszczególnych ujęciach.
Alex dwukrotnie wyjmuje ze swojej torebki paczkę papierosów.
Kiedy Beth idzie do kuchni w oknie salonowym widać kamerzystę.
Kiedy Dan będąc na strychu odsłuchuje taśmę w oknie widać odbicie Beth.
Alex rozrywa koszulę Dana. Widać, iż kilka guzików odpada. Potem wszystkie guziki są na miejscu.
Alex dzwoni do Dana po wspólnie spędzonej nocy. Numer telefoniczny jego domu to 212 316-6752. Potem kiedy Alex sprawdza w informacji dlaczego nie może się do niego dodzwonić podaje już inny numer a mianowicie 212-555-8129.
W kawiarni fryzura Dana zmienia się w poszczególnych ujęciach.
Pod koniec filmu widać dom Gallagerów. Akcja filmu ma miejsce późną jesienią, jednak drzewa dookoła posesji wskazują na wiosnę.
Podczas walki Dana i Alex w kuchni w kilku ujęciach (m.in. topienie Alex) widać, iż zamiast aktorów występują dublerzy.
W filmie wystąpił błąd dźwiękowy, który polegał na tym, że ta sama kwestia wypowiadana przez Glenn Close obecna jest dwa razy.
W scenie, gdy Dan goni Alex w jej mieszkaniu, dwukrotnie dobrze widać, że Michaela Douglasa zastępuje kaskader.
Na początku filmu Dan mówi do Alex, że ma 6-letnią córkę. Później, w rozmowie z żoną mówi, że ma ona 5 lat.
W tle salonu w mieszkaniu Dana widoczna jest zasłona, choć nie ma tam żadnego okna.
Sukienka Alex zmienia się w zależności od ujęcia. Inna jest ilość śladów krwi oraz kołnierzyk.
W samochodzie Dana widoczna jest kamera, którą przyczepiono do górnego rogu przedniej szyby.
W finałowej scenie, gdy Dan walczy z Alex w łazience, wrzuca on ją do wanny tak, że tylko kostki wystają poza krawędź. Jednak w następnym ujęciu za brzegiem wanny ją już kolana kobiety.
Taśma, którą odsłuchuje Dan najpierw w samochodzie, a później na strychu nie jest tą samą. Wymowa wypowiadanych słów różni się.
Gdy Dan odsłuchuje wiadomość z automatycznej sekretarki można zauważyć, że porusza się ręcznik dotknięty prawdopodobnie przez kogoś z ekipy.
Gdy Dan dusi Alex widać, że tak naprawdę jego ręka nie jest mocno zaciśnięta na jej gardle.
W scenie w restauracji, do której weszli Dan i Alex po tym jak zmokli na deszczu, w zależności od ujęcia Dan jest suchy lub mokry.
Fajka w ustach Arthura raz jest w ręce, a raz w ustach w scenie, gdy wchodzi on po schodach z Danem do jego gabinetu.
Na początku filmu, gdy Dan idzie odebrać telefon, widać huśtającą się lampę poruszoną prze kogoś z ekipy filmującej.
Gdy Alex podąża za Danem samochodem, przejeżdża przez bramkę, gdzie musi zapłacić. Z bliskiego ujęcia pokazane jest, że monety trzyma w prawej ręce, jednak z daleka jest to ręka lewa.
Ilość krwi na twarzy Dana, gdy Alex rozcina sobie nadgarstek, zmienia się w zależności od ujęcia.
Na koszulce Dana można zaobserwować cień członka ekipy, gdy na początku filmu Dan siedzi na kanapie i czyta gazetę.
Fryzura małej dziewczynki jest inna, gdy widać ją przy pustej klatce królika, a inna w scenie z następnego poranka.
Na początku filmu, gdy widać córkę Dana- Ellen, ogląda ona kreskówki. Chwilę później na jej kolanach znikąd pojawia się pies.
Gdy Dan rozmawia ze swoją żoną przez telefon, zegarek w kuchni nie zmienia godziny- wciąż pokazuje 8:30 rano.
Gdy Dan stoi przed swoim domem, w tle widoczny jest oświetlony korytarz. Chwilę później kamera przemieszcza się w stronę domu, a chociaż drzwi nie były zamykane, to przez nie przechodzi.
Gdy Dan jedzie samochodem w poszukiwaniu Alex, skręca kierownicą w lewo, ale w ujęciu z daleka widać, że auto skręciło w prawo.
Alex sięga prawą ręką do skrzynki elektrycznej, gdzie schowała klucz od mieszkania, a drzwi otwiera ręką lewą. Klucz nigdy nie znalazł się w pobliżu zamka czy też gałki w drzwiach.
W scenie w windzie, w zależności od ujęcia widać dym, lub go nie widać.
Gdy Dan dzwoni do drzwi Alex, nie słychać żadnego dzwonka.
W scenie walki Dana z Alex, kaskaderzy zastępujący aktorów rozbijają szybę, jednak w następnym ujęciu widać, że szkło leżące na podłodze nie jest prawdziwe.
Książka, która leży obok dziewczynki siedzącej na kanapie z psem w następnym ujęciu znika.
Nad głową Dana, gdy ten rozmawia prze telefon przez chwilę widać część sprzętu nagraniowego ekipy.
Gdy Dan dobija się do drzwi Alex, widać, że nie są one wcale zamknięte.
W dzbanku do herbaty odbija się kamerzysta, gdy Dan robi herbatę dla Beth.
W scenie na imprezie, ludzie będący za Stewartem Pankinem, choć widać, że przechodzą, to po kilku sekundach nadal są w kadrze.
W scenie na polu, długi kolczyk, który na uchu nosi Alex, w pewnym momencie znika.
W początkowej scenie filmu Beth ściąga zasłony by zasłonić okno, choć w następnym ujęciu z wewnątrz pokoju widać, że jest ono już zakryte.
Gdy Dan przewraca dzbanek, wody w nim jest aż po brzeg, a z kranu ciągle leci woda, więc podłoga powinna być mokra, a nie jest.
Pies śpiący na kolanach dziewczynki z ujęcia na ujęcie zmienia pozycję.
Przedziałek na włosach Jimmy'ego zmienia się w scenie na imprezie.
Promienie słoneczne oświetlające Alex w akcji na polu zmieniają w zależności od ujęcia, choć scena trwa kilka sekund.
W drzwiach do pokoju w biurze Dana, gdy ten tam wchodzi, odbija się członek ekipy.
W drzwiach na prawo, gdy rodzina wychodzi z budynku, widać zarys mikrofonu.
W finałowej scenie tkanina sukienki Alex zmienia się na grubszą, by móc ukryć pod nią zapalnik w późniejszym postrzeleniu ją.
Gdy Dan rozmawia z policjantem, nad głową tego drugiego przez chwilę można zauważyć mikrofon.
Gdy Dan wychodzi z pożyczonego samochodu, po drugiej stronie ulicy można zobaczyć gościa, który natrętnie przygląda się kręconym scenom filmowym.
Pomimo, iż Dan wysłuchał kasety Alex, taśma na niej nie przewinęła się ani trochę.
Kiedy Alex oznajmia Danowi, że jest w ciąży, na lewo od lodówki poruszył się cień, choć Dan stał w miejscu.
W wersji kinowej, na końcu filmu u Beth na ramieniu widać sińce, które były rezultatem wypadku sprzed kilku dni. W nowym zakończeniu sińców nie ma.
Czarny zegar, który można zobaczyć w mieszkaniu Dana wskazuje 7:50. Gdy potem Dan jest u Alex, stoi tam ten sam zegar i nadal jest na nim 7:50.
Gdy Alex dzwoni do Dana w nocy, na zegarku widać godzinę 2:13, a dosłownie chwilę później jest już na nim 2:20.
Gdy Dan wkłada kasetę od Alex do samochodowego radia, fale ustawione są na 97.1, lecz gdy taśmę wyjmuje, to radio odbiera na częstotliwości 107.9.
Gdy zadzwonił telefon u Beth, ta akurat malowała. Położyła wałek do malowania do miski, ale gdy wróciła leżał on inaczej niż go zostawiła.
Plama krwi na stopie Beth zmienia rozmiar i miejsce w zależności od ujęcia.
Kiedy Dan zostaje wyrzucony z mieszkania Alex, w rękach trzyma swoje rzeczy. W następnym ujęciu jednak dłonie ma puste.
W metrze stopy Alex raz są brudne, a raz czyste.
W biurze Dana, gdy ten mówi swojej sekretarce, że porozmawia z Alex, przez chwilę u góry ekranu widać mikrofon.
Papierosy, które pali Alex, zmieniają się, w zależności od ujęcia.
Film nakręcono w Nowym Jorku, Bedford, Mount Kisco, Rye, Ossining i Valhalli (Nowy Jork, USA).
Nóż, którym posługiwała się Alex (Glenn Close) należał do samej aktorki.
Brian De Palma miał być reżyserem filmu, jednak zrezygnował twierdząc, iż Michael Douglas nie nadaje się do głównej roli. Poza tym uważał, iż "Fatalne zauroczenie" za bardzo przypominało film Clinta Eastwooda - "Zagraj dla mnie Misty".
Pierwotnym zakończeniem było samobójstwo Alex i aresztowanie Dana za jej morderstwo. Taki koniec nie spodobał się jednak widowni na pierwszym, nieoficjalnym pokazie, która skrytykowała bezkarność Alex, dlatego zakończenie zostało zmienione, jednak w wersji japońskiej filmu dalej figuruje pierwsza wersja.
Kiedy Glenn Close zdecydowała się zagrać Alex Forrest wzięła scenariusz i zaniosła go do dwóch niezależnych od siebie psychiatrów, i spytała się czy zachowanie jej bohaterki jest możliwe, a jeśli tak to czym jest kierunkowane.
Okres zdjęciowy trwał od 29 września do października 1986 roku.