1 z tych filmów który można obejrzeć nawet za 20 lat, a i tak się nie zestarzeje. Klimat mega brudny, przesiąknięty mrokiem i dołujący. Fabuła to majstersztyk, wykorzystanie 7 grzechów głównych jako rzecz główną w fabule to bardzo pomysłowe i udane posunięcie, a zakończenie to już w ogóle miazga. Jakby tego było mało to jeszcze gra aktorska Freemana i Pita jest na wysokim poziomie.
Reasumując: Arcydzieło
Zdecydowanie najlepszy kryminał w historii kina i dodam jeszcze, że fenomenalne kadry i dużo gratulacji dla Finchera, na minus brak oscarów dla tego arcydzieła
Zdjęcia są przepiękne. Zresztą, widziałem wszystkie filmy Finchera i każdy grzeszy stroną wizualną. Mało który reżyser ma tak świetne oko. W przypadku Se7en dodajmy genialny scenariusz i fenomenalną grę aktorów i mamy arcydzieło wręcz bez wad. A zakończenie... ostatnio oglądałem trzeci raz i zmiażdżyło tak samo jak za pierwszym razem. Jeden z najlepszych filmów wszech czasów.
Zgadzam się w 100% ze wszystkim co napisałeś. Fincher należy do najlepszych reżyserów w historii kinematografii i wielką zaletą jego jest, że wszystkie jego filmy są dobre albo genialne, rzadko kręci ale jak już to robi to wyciąga z filmu maksimum i jak trafi na scenariusz typu Se7en, Fight Club czy The Game to wychodzi arcydzieło.
Za stronę wizualną odpowiedzialni są kamerzyści,montażyści,fotografowie-zdjęciowcy sam reżyser nie wiele zrobi może uznać co wyszło dobrze co należy poprawić ale całą robotę odwala cała brygada ludzi filmu,więc nie przeceniajmy aż tak tych reżyserów..
Oczywiście,on jest osobą decyzyjną.To jest tak samo jak w pracy jak trafią ci się profesjonalni,pracowici,inteligentni pracownicy możesz zdziałać wiele,z nierobami mało ogarniętymi nic nie zdziałasz nawet jak będziesz wybitnym managerem.
Do tego dochodzi wysokość budżetu,jakość sprzętu w najlepszych wytwórniach mają najlepszy.Owszem dobry reżyser to podstawa ale udany film to suma różnych czynników.Architekt z kiepską załogą budowlaną nie stworzy dzieła budowlanego..
Muszę sobie go powtórzyć, ale z tego, co pamiętam to są lepsze kryminały :P Chociażby takie Chinatown Polańskiego <3
kryminal jak kolega wyzej np chinatown, a thriller (raczej mowa tu wlasnie o tym gatunku) to nr 1 jest psychoza
film jest absolutnie doskonały i przez 20 lat nie znalazł godnego następcy,genialny obraz
siedem jest ciekawy ale w sumie to tyle. gdyby uznac, ze jest arcydzielem to mozna by powiedziec, ze jest przereklamowany. ale nie jest
zgadzam sie w 100 % tach !! wczoraj akurat lecial w TV ! i mimo to ze sie wie co sie wydarzy , sie swietnie oglada! Majstersztik ! :)
"MILCZENIE OWIEC".
Primus inter pares
https://www.youtube.com/watch?v=IpHmq4wddNc
Choćby dlatego, że David Fincher odbija się od filmu Jonathana Demme, lśni blaskiem odbitym, a Demme nie odbija się od niczego.
Stąd nagroda:
https://www.youtube.com/watch?v=1YS2ovtUveQ
Siedem i Milczenie Owiec. Prawdziwe dreszczowce i do tego mistrzowsko zrealizowane i zagrane. Potem nie ma już nic na tym poziomie.
Pytanie z innej beczki. Wie ktoś może jaki lektor czyta "Se7en" na tym najnowszym wydaniu DVD od Warnera? Wcześniej miałem wydanie z Monolith i czytał Jan Winkans.
Polecam również :
"W POSZUKIWANIU IDEALNEGO KOCHANKA" z Diane Keaton i Tuesday Weld :
https://www.filmweb.pl/film/W+poszukiwaniu+idealnego+kochanka-1977-7403
"ŻAR CIAŁA" z Kathleen Turner :
https://www.filmweb.pl/film/%C5%BBar+cia%C5%82a-1981-12109
"LISTONOSZ DZWONI ZAWSZE DWA RAZY" z Jessicą Lange
https://www.filmweb.pl/film/Listonosz+zawsze+dzwoni+dwa+razy-1981-1021
"ŚWIADEK MIMO WOLI" z Melanie Griffith i Deborah Shelton :
https://www.filmweb.pl/film/%C5%9Awiadek+mimo+woli-1984-12100
"ZĘBATE OSTRZE" z Glenn Close :
https://www.filmweb.pl/film/Z%C4%99bate+ostrze-1985-11830
"Fatalne zauroczenie" z Glenn Close
https://www.filmweb.pl/film/Fatalne+zauroczenie-1987-1453
"BEZ SZANS" z Rachel Ward
https://www.filmweb.pl/film/Bez+szans-1984-3719
"DZIKA NAMIĘTNOŚĆ" z Melanie Griffith
https://www.filmweb.pl/film/Dzika+nami%C4%99tno%C5%9B%C4%87-1986-5310
"HARRY ANGEL" z Lisą Bonet
https://www.filmweb.pl/video/Na+skr%C3%B3ty/Harry+Angel-28804
"POZYTYWKA" z Jessiką Lange
https://www.filmweb.pl/film/Pozytywka-1989-8837
"UZNANY ZA NIEWINNEGO" z Gretą Scacchi i Bonnie Bedelią
https://www.filmweb.pl/film/Uznany+za+niewinnego-1990-11421
"DIAGNOZA ZBRODNI" Kim Basinger i Umą Thurman
https://www.filmweb.pl/film/Diagnoza+zbrodni-1992-5039
"KRWAWY ROMEO" z Leną Olin i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/Krwawy+Romeo-1993-6894
"RĘKA NAD KOŁYSKĄ" z Rebeką DeMornay i Annabellą Sciorrą
https://www.filmweb.pl/film/R%C4%99ka+nad+ko%C5%82ysk%C4%85-1992-10432
"SUBLOKATORKA" z Bridget Fondą i Jennifer Jason Leigh
https://www.filmweb.pl/film/Sublokatorka-1992-9853
"MARTWA CISZA" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Martwa+cisza-1989-7572
"MALICE" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pe%C5%82nia+z%C5%82a-1993-7519
"DOLORES" z Jennifer Jason Leigh i Kathy Bates
https://www.filmweb.pl/film/Dolores-1995-5127
"DIABOLIQUE" z Isabelle Adjani, Sharon Stone i Kathy Bates
https://www.filmweb.pl/film/Diabolique-1996-5037
"NAGI INSTYNKT" z Sharon Stone i Jeanne Triplehorn
https://www.filmweb.pl/film/Nagi+instynkt-1992-1063
"W SIECI" z Demi Moore
https://www.filmweb.pl/film/W+sieci-1994-11505
"BARWY NOCY" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Barwy+nocy-1994-4066
"OSTATNIE UWIEDZENIE" z Lindą Fiorentino
https://www.filmweb.pl/film/Ostatnie+uwiedzenie-1994-90658
"WIĘŹ" (Brudne pieniądze) z Giną Gershon i Jennifer Tilly
https://www.filmweb.pl/film/Brudne+pieni%C4%85dze-1996-30926
"DZIKIE ŻĄDZE" z Denise Richards i Neve Campbell
https://www.filmweb.pl/film/Dzikie+%C5%BC%C4%85dze-1998-45
"ZABIJANIE NA ŚNIADANIE" z Minnie Driver
https://www.filmweb.pl/film/Zabijanie+na+%C5%9Bniadanie-1997-622
"KREW I WINO" z Jennifer Lopez
https://www.filmweb.pl/film/Krew+i+wino-1996-584
"INCOGNITO" z Irene Jacob i Mają Ottesen
https://www.filmweb.pl/film/Incognito-1997-6430
"PODRÓŻ FELICJI" z Elaine Cassidy
https://www.filmweb.pl/film/Podr%C3%B3%C5%BC+Felicji-1999-5582
"GDZIE LEŻY PRAWDA" z Rachel Blanchard i Alison Lohman
https://www.filmweb.pl/film/Gdzie+le%C5%BCy+prawda-2005-139747
"O MIŁOŚCI I ŚMIERCI" z Anną Falchi
https://www.filmweb.pl/film/O+mi%C5%82o%C5%9Bci+i+%C5%9Bmierci-1994-34739
"FEMME FATALE" z Rebeką Romijn Stamos
https://www.filmweb.pl/film/Femme+Fatale-2002-33988
"NIEWIERNA" z Diane Lane
https://www.filmweb.pl/film/Niewierna-2002-32598
"MULHOLLAND DRIVE" z Laurą Harring, Naomi Watts i Mellisą George
https://www.filmweb.pl/film/Mulholland+Drive-2001-30630
"PIĘTNO" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99tno-2003-94435
"DZIEWCZYNA NA URODZINY" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Dziewczyna+na+urodziny-2001-4198
"ZA DRZWIAMI SYPIALNI" z Sissy Spacek i Marisą Tomei
https://www.filmweb.pl/film/Za+drzwiami+sypialni-2001-6407
"NOTATKI O SKANDALU" z Judi Dench i Cate Blanchett
https://www.filmweb.pl/film/Notatki+o+skandalu-2006-264516
"WSZYSTKO GRA" ze Scarlett Johansson
https://www.filmweb.pl/film/Wszystko+gra-2005-150528
"CZARNY NARCYZ" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/Czarny+narcyz-1947-111145
"W KLESZCZACH LĘKU" z Deborah Kerr
https://www.filmweb.pl/film/W+kleszczach+l%C4%99ku-1961-113237
"NIEWINIĄTKA" z Audrey Hepburn i Shirley MacLaine
https://www.filmweb.pl/film/Niewini%C4%85tka-1961-8119
"MARNIE" z Tippi Hedren
https://www.filmweb.pl/film/Marnie-1964-7565
"WRZASK" z Susanah York
https://www.filmweb.pl/film/Krzyk-1978-10872
"KLUTE" z Jane Fondą
https://www.filmweb.pl/film/Klute-1971-1299
"JULIA" z Jane Fondą, Vanessą Redgrave i Meryl Streep
https://www.filmweb.pl/film/Julia-1977-34788
"SPRAWA GORGONOWEJ"
https://www.filmweb.pl/film/Sprawa+Gorgonowej-1977-9718
"DWA ŚWIATY" Paula Schradera
https://www.filmweb.pl/film/Dwa+%C5%9Bwiaty-1979-128838
...
https://www.youtube.com/watch?v=0H-s8Va4TxE
:-)
20lat temu film bardzo dobry, obecnie film calkiem dobry. ale zestarzal sie mocno.